Bose SoundDock II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bose SoundDock II op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Ernst 28-12-2018

Ik word gestoord van het zware basgeluid

Geschreven voor: Bose SoundDock II

De bas overheerst en ik kan er niets aan veranderen. Ik heb heel internet afgestruind en niets kunnen vinden. Ook Bose geeft toe dat er niets aan te veranderen is. In een kleine ruimte geeft het een waardeloos geluid. Uiteindelijk aan mijn zoon gegeven. Die heeft een woonkamer van 55 m2. Dan klinkt het geluid prima.

Minpunten

• Bas overheerst

lext123 17-07-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock II

In de winkel vergeleken met vele andere iPod/iPhone speakers. Deze (en de SoundDock Portable) klonk overduidelijk het beste. Zelfs in de gigantische ruimte van de Mediamarkt waar alle werkelijk door elkaar heen tettert, klinkt dit apparaat in één woord fantastisch. Maar in de serene rust van thuis bleek dit geweldige apparaat het "te goed te doen". Ik vond nu ineens de bas toch echt veel te prominent aanwezig. En dan blijkt dat een simpele toonregeling te ontbreken. Op de iPhone kun je nog wel iets, door één van de equalizer voorinstellingen te kiezen, maar de hoeveelheid bas was pas naar mijn zin bij de voorinstelling "spraak", en dan moest het hoog er ook aan geloven. Het apparaat zelf kan eigenlijk niet zo veel. Ik vond de afstandsbediening niet zo handig, omdat als je geen playlists hebt en één nummer afspeelt, de knoppen: volgende- of vorige nummer en volgende- of vorige playlist, dus niets uithalen. Je moet dan toch echt naar het apparaat toe. Dan blijkt dat je bij het bedienen je iPod/iPhone moet ondersteunen, omdat deze alleen maar door dat dunne stekkertje aan de onderkant overeind gehouden wordt. En dat wordt mijn inziens veel te zwaar belast als het touchsceen bediend. Wel handig is dat je een soort van bakje rond die connector kan wegnemen, waardoor de connector wat vrijer de ruimte krijgt en het hoesje kan blijven zitten rond je iPhone.
Ook heb ik de 3,5mm jack ingang geprobeerd met zowel een MP3 speler als mijn laptop. In beide gevallen ging het aansluiten gepaard met een hoop geknetter uit de speakers omdat het apparaat bij het waarnemen van een ingangssignaal uit de slaapstand komt en direct begint met versterken. Er zit n.l. geen aan/uit schakelaar op, en als je hem uitzet met de AB, zet je eigenlijk alleen je iPod/iPhone uit.
Resumé: het gebuid is in roemoerige ruimten zeer goed, maar in rustige ruimten is de bas te prominent aanwezig. Tel daarbij de overige genoemde nadelen op en dan vind ik uiteindelijk het apparaat z'n geld niet helemaal waard.

Rik1961 23-01-2011
Geschreven voor: Bose SoundDock II

In 1 woord ongelofelijk! Lang getwijfeld (eerlijk is eerlijk ook door de prijs...)maar...geen moment spijt tot nu toe. Moeiteloos vult dit systeem je kamer met fantastisch geluid waar menig stereo-installatie niet tegenop kan. Helder, zuiver met een heerlijk strakke bas. Gewoon genieten! Ga niet voor minder !

rickfolkerts 27-02-2010
Geschreven voor: Bose SoundDock II

WAT EEN TOP APPARAAT .. ZUIVERGELUID alles.! Gooi je hele stereo set maar weg want dit bose Sounddock vult gewoon je hele huis . Hij kan zo hard ik durf hem geen eens op zijn hardst te zetten :$.. TOP APPARAAT.!!

boes 04-11-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock II

Supergeluid, perfecte kwaliteit. Wel jammer dat hij enkel via de afstandsbediening te bedienen is. Ik vergeet dat ding steeds mee te nemen als ik hem verplaats.

emenem10 15-08-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock II

Werkt prima bij mij i.c.m. Iphone 3G (8GB)en Ipod 5e gen (30GB). Bass en hoge tonen zijn boven verwachting, zelfs bij hogere volumes. Veel kwaliteitsgeluid voor zo'n klein kastje, een aanrader wat mij betreft! Wel aan de dure kant maar dan heb je ook wat. Wel jammer dat er geen uitgang op zit voor mijn versterker.

Ferry1981 18-06-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock II

Werkelijk een slecht product. Wat is er namelijk aan de hand? Het geluid van de Bose gaat vanzelf zachter, echt uit het niets. Ik heb hierover met Bose contact gehad en die verwijzen mij weer door Apple en Apple zegt dat zij de iPhone niet ondersteunen en dat ik bij T-Mobile moet zijn. Je wordt gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik vind dat ik een product van Bose heb gekocht en dat zij mij verder moten helpen. Er staat namelijk nota bene een sticker op de doos, dat ie met de iPhone compatibele is (dus niet).

Naha 06-03-2009
Geschreven voor: Bose SoundDock II

Sinds 1 week heb ik deze Sounddock 2. Een perfect geluid met een mooie bas. Ook als je de volume hard zet is het geluid oorstrelend. Het kost wel een paar centen maar qua geluid is het dit geld zeker waard. Mooie vormgeving en met afstandsbediening. Helemaal top.